Hur och varför?
För att specificera min målgrupp ska jag begränsa den till de mest utsatta - unga kvinnor. Det är de som har flest förväntningar på sig och främst utsätts för reklam för kläder, skönhetsprodukter, viktnedgång och träning. Det leder till att de inte känner sig bekväma i sina egna kroppar och vill förändra den vilket kan leda till ångest, komplex och sjukdomar.
Jag vet att det redan finns många som håller med mig - de här osunda idealens existens kan inte fortskrida. Dock finns det också människor som försvarar företagen och menar att reklamen är anpassad efter vad konsumenterna vill ha. Vissa menar också att en enskild individ själv kan bestämma om man tar åt sig och hur man påverkas men så fungerar inte verkligheten. Företag har ett väldigt stort ansvar och man kan inte förvänta sig att unga kvinnor ska kunna skydda sig mot den här sortens påverkan. Dessutom använder sig företagen av fula knep i sin reklam för att göra den effektiv. För att öka antalet anhängare och ändra motståndarnas åsikter krävs olika kanaler för spridning:
Symbol
För att göra mitt budskap omtalat har jag använt mig av semiotik i form av en symbol som ska synas på många olika ställen så att den tillslut blir så känd att alla vet vad den står för. Mitt budskap är skrivet på en stoppskylt för att symbolisera att något ska stoppas. Texten är relevant, övertydlig, kort och koncis (RÖK-modellen) men kräver en viss förförståelse.

Internet
Jag ska låta mitt budskap synas på bloggar som hanterar det här ämnet (typ feministiska bloggar) eftersom många unga kvinnor läser bloggar dagligen. Här kan även Robert Cialdinis tredje princip om auktoritet fungera eftersom bloggare kan bektraktas som auktoriteter vars principer människor ofta inspireras av.


Facebook
Jag har skapat en sida för mitt budskap på Facebook som det är meningen att folk ska gilla och dela. De flesta unga kvinnor använder Facebook varje dag.

TV
Jag har gjort en film som förhoppningsvis får människor att känna igen sig och vilja engagera sig. Jag trycker även på känsloargument.
Men det är ju en till målgrupp som måste nås för att en förändring ska ske, företagen!
Klagomål
De människor som känner sig engagerade i frågan ska kontakta och kritisera företag som använder sig av reklam med tydligt pressande innehåll och retuscherade bilder, det vill säga reklam som skapar osunda ideal. Det kan utföras med ett enkelt mail och desto fler som gör det, desto större effekt!
Facebook
Mycket av företagens reklam finns på Facebook, om tillräckligt många postar symbolen på deras företagssidor kan diskussion skapas och företagen får chansen att tänka om!